BAUSKAS MŪZIKAS UN MĀKSLAS SKOLA

Pedagoģisks atspēriens jaunajam mācību gadam

Ikgadējā augusta izglītojošā un radošā pēcpusdiena, ko organizē Bauskas MMS vadība, notika 23.augustā. Mūzikas nodaļas mājīgajā aktu zālē sanākušie skolas abu nodaļu pedagogi kopā ar Vecumnieku MMS vadību un kolēģiem galveno savas sarunas uzmanību pievērsa audzināšanas jautājumiem.

Teorētisko sarunas tēmu “Audzēkņu pilsoniskās un patriotiskās audzināšanas aspekti profesionālās ievirzes izglītībā” izvērsa trīs lektori . Savā pieredzē un darba ikdienas analīzē balstītu skatījumu uz šo tematu attālināti sniedza lektore Rasa Pakalniņa. Viņa ir Mārupes novada Salas sākumskolas un pirmskolas pedagoģe , bloga “Rasa par bērniem” autore. Lektore uzsvēra svarīgākās lietas audzināšanā, kas sola panākumus darbā ar bērniem – pozitīvas pašdisciplīnas veidošanu, ieinteresētas un iejūtīgas saskarsmes nozīmi. Klausītāji atklāja arī jaunu jēdzienu – “šķietamā demokrātija”. R.Pakalniņa izvērstā un emocionālā stāstījumā, kas bija piesātināts ar piemēriem no viņas pedagoģiskās pieredzes, uzsvēra prasību konsekvences ietekmi katras mācību iestādes sekmīgā darbā.

Nākamo radošās dienas sadaļu veidoja Vecumnieku MMS direktores Ivetas Lavrinovičas lekcija par ārpusstundu notikumiem kā pamatu piederības stiprināšanai. Viņa skaidroja jēdzienu “piederība”, kā arī stereotipus par to. Lai veicinātu piederību savai skolai, Vecumnieku kolēģi daudz strādājuši – organizēti daudzveidīgi pasākumi – spēles, konkursi, festivāli, zibakcijas un nometnes. Tas palīdz audzēkņos radīt pozitīvas emocijas, padarīt mācību ikdienu krāsaināku, atmiņā paliekošāku, kļūt par savas skolas patriotiem. Nekas tā netuvina, kā kopīgs piedzīvojums un pārdzīvojums, secina I.Lavrinoviča. Demonstrētajā prezentācijā iekļautie attēli no skolas ārpusstundu aktivitātēm bija tam spilgts apliecinājums. Izraisījās diskusija par to, ar kuru no mācību iestādēm asociējas sabiedrībā pazīstami mūziķi un mākslinieki. Mēs bijām pirmie, kas ieraudzīja Vecumnieku MMS jauno logo, jo arī vizuālajai identitātei ir ļoti liela nozīme piederības stiprināšanā, uzsvēra I.Lavrinoviča.

Bauskas MMS direktores Anitas Velmunskas pienesums šīs saturīgās dienas teorētiskajā bagāžā bija koncentrēta lekcija par skolas audzināšanas programmas veidošanu un aktualizēšanu. Tā nedrīkst būt atrauta no norisēm sabiedrībā, politiskās situācijas. Viņa aicināja pedagogus veidot savos audzēkņos patriotismu, kas sākas ar cieņu pret valsti, tās himnu, nozīmīgām dienām tās vēsturē. Lai šis darbs būtu veiksmīgs, liela nozīme sadarbībai ar vecākiem. Par šo tematu bija veidota arī virtuālā aptauja, kuru lekcijas laikā bija aicināti pildīt visi klātesošie. Pēc tam tika izanalizēti arī šīs aptaujas rezultāti. Atslēgvārdi – sadarbība, mācības, informētība un saziņa, disciplīna, iesaistīšanās.

Kā jau ierasts, sarunas turpinājās gan starpbrīdī, gan pēc lekcijām. Skolas sakoptajā pagalmā, lielo bērzu un egļu paēnā tika nobaudīts vēss citronūdens un daži burciņās ieslodzītas vasaras salāti, ko pagatavojuši paši pedagogi un skolas personāls. Svelme (ārā bija vismaz 30 grādu karstums!) netraucēja risināt sarunas par jauno mācību gadu, tā izaicinājumiem, problēmām. Lai visiem tas veiksmīgs un radošs!

Close Menu